Carlsberg öppnar fotbollspub på Arlanda
Konstgräs, TV-skärmar, Fussballspel och andra attribut från fotbollens värld ska locka flygande fotbollsfans till Carlsbergs nya bar Carlsbergs Euro Lounge på Arlanda.
– Vi är stolta över att sponsra fotbolls-EM 2012 och vår Euro Lounge på Arlanda är ett utmärkt sätt att förstärka fotbollsupplevelsen för alla fans och fotbollsintresserade, säger Mark Jensen vd på Carlsberg Sverige.
Speciellt framtagna tilltugg, till exempel snacks och korvar, bidrar till upplevelsen. Baren är framtagen av Carlsberg Sverige tillsammans med SSP, The FoodTravel Experts, och Swedavia, som äger och driver Stockholm Arlanda Aiport.
– Carlsbergs Euro Lounge sticker verkligen ut. Med konstgräs, TV-skärmar, Fussballspel och andra attribut från fotbollens värld har vi lyckats skapa en helhetsupplevelse för alla besökare, säger Lars Edengréen, vd för SSP Sweden.
Baren öppnades för resenärer den 12 april.