Mobil webbkiosk
Snart slipper fotbollspubliken långa köer i pausen för att köpa kaffe. Löfbergs Lila satsar på att beställa och betala sitt kaffe via mobilen. Först ut var Guldfågeln Arena i kalmar.
- Det känns naturligtvis jättekul att vi är först med den här tjänsten. Det här minskar köerna till kioskerna och bidrar till att en bättre helhetsupplevelse för våra gäster, säger Thomas Tuvesson, platschef på Guldfågeln Arena Restaurang & Konferens.
Mycket folk och korta pauser innebär ofta långa köer till kioskerna på de stora arenorna. Och det är alltså de långa köerna som den nya mobila webbkiosken ska råda bot på. Så att fler hinner handla. Genom att surfa in på gfakiosk.se via mobilens webbläsare så beställer och betalar besökaren sitt fika som sedan hämtas ut på ett speciellt utlämningsställe.
- Vi jobbar ständigt med att hitta lösningar som gör det lättare för våra kunder att hjälpa sina gäster på ett ännu bättre sätt, säger Charlotta Stenson, affärsutvecklingsansvarig, Out of Home, Löfbergs Lila.
Löfbergs Lilas mobila webbkiosk har rönt stort intresse och diskussioner förs redan med andra stora arenor runtom i landet.