Kylig vägdryck
Den kylda kaffedrinken Cafe Cooler tog hem vinsten som Årets produkt när Reitan Servicehandel höll sin leverantörsgala nyligen. Produkten är framtagen i samarbete med Arla.- Cafe Coolern blev snabbt en succéprodukt på Shell/7-Eleven, både butikerna och kunderna har efterfrågat denna produkt och vid lanseringen har butikerna marknadsfört den väl. Det är roligt att den gått så bra säger, Sara Rencrantz produktchef på Reitan Servicehandel.- Årets produkt på Shell/7-Eleven har överträffat våra förväntningar och blivit ett självklart tillskott till våra bensinstationer. Produkten har länge varit efterfrågad, säger Richard Forsshéll, marknadschef på 7-Eleven.Det var i juni som 7-Eleven lanserade den kylda kaffedrinken. Drycken har varit framgångsrik på den amerikanska marknaden och blev snabbt populär när den lanserades hos 7-Eleven i Danmark.Produkten finns i två smaker: Iced Cappuccino och French Vanilla. Produkten säljs i genomskinliga 0.3 liters platsmuggar med kupollock och sugrör. Drycken framställs på plats i 7-Elevens restaurangbutiker.