23948sdkhjf

Intressant mässa i Göteborg

Det är fyra veckor kvar till premiären för FASTFOOD & CAFÉ och RESTAURANGEXPO i Göteborg.
Den 13-14 september slår Svenska Mässans portar upp för årets händelse inom fastfood-, café- och restaurangbranschen. När FASTFOOD & CAFÉ och RESTAURANGEXPO gick i Stockholm i våras slog de alla tidigare rekord. I göteborgsregionen har både besökare och utställare visat ett stort intresse och allt tyder på att mässorna kommer att göra succé även där.

- Café och konditoribranschen här i Göteborg behöver en mötesplats. Det finns helt klart behov av en mässa, menar Rune Jerkstrand som äger Jerkstrands Konditori.
- RESTAURANGEXPO i Göteborg blir en intressant kombination av möjligheten att träffa nya leverantörer, se nya varor och gå på intressanta seminarier, säger Lars Ahlström, krögare på Fiskekrogen i Göteborg.

Seminarieprogrammet innehåller flera högaktuella talare - bland annat kommer världens bästa restaurang Noma och världens till antalet största snabbmatskedja Subway till mässorna för att dela med sig av sina framgångar.
- Seminarieprogrammet är ett smörgåsbord av tunga namn inom fastfood, café och restaurang. Här kan man verkligen snappa upp framtidens trender som ger konkurrensfördelar och ta chansen att lära sig av de mest framgångsrika i sin bransch, säger Ann-Kristin Mogren, projektledare för mässan.

Danska Noma har blivit korad till världens bästa restaurang. Men vad är hemligheten bakom succén? På RESTAURANGEXPO berättar Nomas vd Peter Kreiner vad som krävs för att skapa en global succé och vilka lärdomar restaurangägare kan ta från en sådan process.
- Bland annat handlar det om några helt avgörande förutsättningar: perfektion, tålamod och innovation. Det krävs också att man tror på sig själv och det man gör, säger Peter Kreiner.

Den moderna kunden vill veta och välja vad han eller hon äter. Subway jobbar i hela världen efter mottot "eat fresh" som är ett hälsosammare alternativ till snabbmat.
- Subway är idag till antalet världens största restaurangkedja med över 34 000 restauranger och detta har förändrat synen på smörgåsen som idag ses som en måltid, säger Henrik Niklasson, Development Agent på Subway, som håller ett seminarium där han ger sin bild av framtidens trender i smörgåsbranschen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078