23948sdkhjf

Dags för alla Guldkor

Den 7 april är det åter dags att utse vinnarna  i Arla Guldko. Bland finalisterna i de olika klasserna finns Runstensskolan i Haninge, ICA To Go i Stockholm och Urban Deli i Stockholm.

För tolfte året i rad är det nu dags att kora vinnarna i tävlingen Arla Guldko®. Tävlingen har fem olika kategorier med tre finalister vardera som ska göra upp om vinnartiteln och den åtråvärda statyetten Arla Guldko®. Syftet med tävlingen är att lyfta fram särskilda insatser som gjorts under det gångna året inom områden som står Arla nära och som är viktiga för samtida och kommande generationerFinalisterna i de olika kategorierna är:Bästa Miljöarbete: Barista Fair Trade Coffee, Max Hamburgerrestauranger, Gullhedsskolans kök i Göteborg.Bästa Matglädjeskola: Runstensskolan i Haninge, Svenstaviks skola i Svenstavik, Vik/Grantomta skola i Värmdö.Bästa Seniorservering: Borgerskapets Enkehus & Gubbhus i Stockholm, Stora Sköndal restaurang Magnolia i Sköndal, Sällskapet Vänner till Pauvres Honteux i Bromma.Bästa Snabbmål: ICA To Go i Stockholm, Serrano i Stockholm, Rosalis Deli Drive i Örebro.Bästa Matglädjebutik:ICA Kvantum Kungsbacka i Kungsbacka, ICA Stop i Täby, Urban Deli i Stockholm.Kattis Ahlström, programledare i olika TV-program och numera chefredaktör för en egen tidning, leder galan.Galakvällen inleds på eftermiddagen med ett seminariepass där bland annat Björn Söderberg, en ung prisbelönt talare och entreprenör och grundare av fyra företag i Sverige och Nepal, ska ge sin syn på en hållbar utveckling. ”Socialt ansvarstagande är lönsamt när det omsätts i praktisk handling, inte när man skriver vackra policydokument. Det handlar om att bygga en företagskultur där de anställda är en resurs. Oavsett om de är nepaleser, indier, svenskar eller kineser”, menar Björn. Johan Ronnestam, debattör, bloggare och strateg, är en av Sveriges främsta auktoriteter på internet som medium. Johans fokus är integrerad, kreativ och digital kommunikation, sociala medier, trend och framtid, Web 2.0, entreprenörskap och innovation. Han tar bland annat upp total digitalisering av både marknadsföring, organisation och verksamhet. Är konsumenten mogen? Hur ser en optimal webbnärvaro ut?

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.296