23948sdkhjf

Carlsberg utökar sortimentet

Den första januari 2011 tar Carlsberg Sverige över ansvaret för tre nya produkter - Corona, Erdinger och Estrella Damm.

Carlsberg Sverige tar över försäljningsansvaret för Corona, Erdinger


och Estrella Damm i Sverige. De nya samarbetsavtalen träder samtliga i


kraft den första januari 2011. De nya


produkterna blir en del av Carlsberg Sveriges affärsområde House of


Beer - specialöl och internationella premiumöl från hela världen.


– Intresset för öl och ölkultur ökar och vi vill öka våra insatser för


ölet som spännande måltidsdryck. Vi flyttar nu fram våra positioner


ytterligare inom internationell premiumöl, vilket innebär att vi kan


erbjuda svenska folket öl från i stort sett världens alla hörn, säger


Mark Jensen, vd, Carlsberg Sverige.


Specialöl och internationella premiumöl är en snabbt växande trend både


internationellt och i Sverige. Med den utökade portföljen blir


Carlsberg Sverige en ännu starkare partner till framförallt


Systembolaget och restaurangerna.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.084