23948sdkhjf

Ny marknadsdirektör för Carlsberg

Paul Davies har utsetts till ny marknadsdirektör i Carlsberg Sverige. Han är för närvarande Director of Brands & Insight i Carlsberg U.K.

Paul Davies tillträder som marknadsdirektör den 1 januari 2011 och ska bidra till att Carlsberg Sveriges position på den svenska dryckesmarknaden stärks ännu mer.Han har lång erfarenhet från marknadsföring av konsumentvaror från stora brittiska livsmedelsföretag. Under sin tid vid Carlsberg U.K. har Paul Davis ansvarat för en portfölj med varumärken som Carlsberg, Tetley´s, San Miguel, Holsten, Tuborg och Skol. – Det känns fantastiskt roligt och utmanande att flytta till Sverige. Nu vill jag bara komma igång och lära mig verksamheten, språket och de lokala starka varumärkena samt om den viktiga roll som Carlsbergvarumärket spelar, säger Paul Davies själv i en presskommentar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11