23948sdkhjf

Uppgång för sportbar

2010 verkar bli ett riktigt bra år för O´Learys. Bland annat har Fotbolls-VM lockat storpublik.
Under 2010 har O’Learyskedjan visat på rejäla förbättringar för så gott som samtliga enheter. Försäljningen har ökat på jämförbara enheter januari-juli med 15 procent och under juli med hela 21 procent. Det kan jämföras med juli 2009 då försäljningen steg med 7 procent mot föregående år.
Totalt sett ökar O’Learyskedjan med 20 procent i volym på året. Omsättning för kedjan jan – jul stannar på 316,3 mkr och för juli 53,2 mkr. En ökning med 47 procent för juli månad.

Den stora ökningen för jämförbara enheter beror i första hand på ett antal stora sportevenemang, exempelvis Fotbolls-VM, som dragit gäster till restaurangerna.

Kedjan beräknas under året omsätta cirka 600 mkr varav 500 mkr inom Sverige. Verksamheten omfattar i dag närmare 60 restauranger i sex länder varav 44 enheter i Sverige. Under första halvåret 2010 öppnades sammanlagt åtta nya restauranger. Det kommande året planeras att nyöppna ytterligare 15 restauranger. Samtliga restauranger bedrivs via franchise. O’Learys Trademark ägs av SSP som gick in som ägare 2004 samt av grundaren Jonas Reinholdsson.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062