23948sdkhjf

Frantzén/Lindeberg satsar på bokning på nätet

Sedan toppkrogen Frantzén/Lindeberg i Gamla Stan fick sin andra Michelin-stjärna den 24 mars i år har telefonerna gått varma. Nu satsar man på onlinebokning.

- Vi är mycket glada över att Frantzén/Lindeberg valt att samarbeta med oss. Det finns en stor potential för krögare att öka sin service och bli mer tillgängliga genom att verka på nätet, det är ju där merparten av gästerna finns, säger Sissel J:son Lindh på Livebookings.Frantzén/Lindeberg har valt Livebookings premiumtjänst som utöver att ge gästerna möjlighet att boka bord online också gör att restaurangen enkelt kan hantera sina bokningar och sitt gästregister. Tjänsten består också av verktyg för att skapa avancerade rapporter utifrån registret för att restaurangen enkelt ska kunna målgruppsanpassa sin kommunikation med gästerna. Bara sju procent av alla restauranger i världen tar i dag onlinebokningar - en tjänst som gästerna uppskattar och som hjälper restaurangerna att utnyttja sina platser bättre. Livebookings är skapat för krögare av krögare. Företaget har sin bas i London med kontor i Hamburg, Stockholm, Madrid och New York. Under 2009 levererade Livebookings över fyra miljoner restauranggäster till restauranger runt om i världen, i Sverige bland annat i Stockholm till Grill, Mathias Dahlgren Matbaren, Eriks Gondolen, Sturehof, Riche och Berns Asiatiska.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.065