23948sdkhjf

Årets guldkossor korade

Nytänkande, kvalitetshöjande insatser av olika slag, speciellt personalengagemang och ett kundorienterat tänkande var viktiga kriterier för att få en av Arlas Guldkor.

På bilden: Gänget bakom Wiggo that's a wrap med grundaren Nicklas Alm i mitten.

Här är vinnarna av Arla Foods Guldko 2010 och juryns motiveringar:

Bästa Miljöarbetet – Skebo Herrgård, Uppland

”Personer och företag som vågar ifrågasätta och utveckla sin dagliga verksamhet blir banbrytare. Problem på vägen vänds till möjligheter, steget mellan ord och handling är inte långt. Med övertygelse om sin kvalitet gör man en hållbar produkt och tar bokstavligen ansvar från jord till bord. Tack vare ett stort hjärta sprids ett smittande engagemang från land till stad.”

Bästa Matglädjeskola – Östergårdsskolan, Halmstad
”Med mottot ”ingenting är omöjligt” har de gett matglädjen ett ansikte. De har en stor yrkesstolthet och en enorm arbetsglädje. Maten lagas så mycket som möjligt från grunden trots de stora volymerna. Den är både god och näringsriktig, har rena smaker och så få tillsatser som möjligt. Genom sin lyhördhet har de satt matgästens välbefinnande i fokus. De har skapat någonting helt eget och unikt.”

Bästa Seniorservering – Nicklagårdens kök, Älmhult
”Den positivt och engagerade personalen gör att varje enskild måltid blir till en upplevelse i matglädjens tecken. Ett genomtänkt och kvalitetsmedvetet arbetssätt borgar för att man lyckas erbjuda alla sina gäster ett från grunden tillagat, varierat och mycket välsmakande antal maträtter. Kunskap, kvalitet samt engagemang och nyfikenhet på omvärlden kännetecknar denna verksamhet.”

Bästa Snabbmål – Wiggo That’s a Wrap, Stockholm

”En aktör som ligger helt i linje med den framtida trenden för snabba mål. Här erbjuds finkrogens kvalitet och kunskap i bekväma och välsmakande snabbmåltider. Med känsla för äkta råvara och öppen tillredning, förenas trovärdighet och nytänkande med enkelhet och finess. Denna unga aktör har siktet inställt på stjärnorna, vilket är fullt uppnåbart med detta tidsenliga koncept.”

Bästa Matglädjebutik – Coop Konsum, Sollefteå

”Genom att engagera hela personalen i ett långsiktigt utvecklingsarbete har årets vinnare visat att matglädje kan bli en del av arbetsdagen för hela butiken. På ett enkelt och självklart sätt stödjer recept, matidéer och sambandsexponeringar varandra. Man kommunicerar matglädje från flygbladet till hyllan och visar att det kan vara ett vinnande och lönsamt budskap för alla butiker.”
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062