23948sdkhjf

”Barometern” mäter upplevelser

Livebookings, företaget för krögare och av krögare, tillhandahåller tjänster där restaurangbesökare kan boka bord via restaurangers hemsidor. Nu lanserar Livebookings "Barometern".

Livebookings "Barometer" är en marknadsundersökning som mäter hur gästerna upplevt de restaurangbesök som de bokat via internet. Det som mäts är mat, dryck, service, miljö samt gästernas uppfattning om onlinebokningen. Detta kommer att skapa ett kvalitetsindex för restaurangbranschen – förhoppningen är att det ska visa hur branschen upplevs och utvecklas både geografiskt och historiskt. Marknadsundersökningen kan även ligga som grund för restauranger som vill ha en möjlighet att jämföra sig med andra i branschen. Enligt Livebookings försäljningschef för Norden, Tina Gustafsson, spelar nätet en allt större roll.- Det blir hela tiden viktigare för restaurangerna att synas på nätet. Vi hjälper våra kunder med onlinemarknadsföring och att dra nytta av den potential som finns för att locka nya gäster och utveckla verksamheten, säger Tina Gustafsson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.096