23948sdkhjf

Maxad måltid med musik

I veckan lanserade Max en ny musikkampanj i sina restauranger. För 10 kronor kan restauranggästerna "maxa sitt mål" med pommes frites, dricka och en ny låt från kända artister i mobilen.

Kampanjen gäller i samtliga Max 70 restauranger och löper


vidare fram till mitten av januari.Artisterna som medverkar i kampanjen är Deportees, Mando


Diao, Joss Stone och Eva Simons. Kampanjkonceptet har tagits fram av Heartbeats


International.”Vi vill testa om man kan driva försäljningen av plusmenyer


i restaurangerna med hjälp av musik. Dessutom vill vi använda restaurangerna


som marknadsplattformar för nya svenska artister”, säger Jakob Lusensky, vd på


Heartbeats till Dagens MediaSedan några år tillbaka har Max även en egen radiostation


som endast spelar ny svensk musik.”Jag tror inte att Max är räddningen för svensk


musikindustri, men det är ett roligt testa om det går att sprida musik på nya


plattformar”, säger Jakob Lusensky på Heartbeats.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.065