23948sdkhjf

Rekordvinst för Max trots lågkonjunktur

Max trotsar lågkonjunkturen och redovisar rekordresultat efter första halvåret 2009, det bästa halvårsresultatet i företagets historia.
Omsättningen ökade med 8 procent till 523 Mkr samtidigt som resultatet efter finansiella poster ökar med drygt 55 procent till 37, 3 Mkr.
Under 2009 har kedjan hittills öppnat tre nya restauranger och har nu 70 enheter från Haparanda i norr till Ystad i söder. Ytterligare fem nya restauranger planers öppna inom kort. Familjeföretaget Max har de senaste åtta åren fyrdubblat sin omsättning samtidigt som lönsamheten har ökat.
”Utan tvekan verkar det som att vi har varit bäst på att anpassa oss inför de utmaningar som branschen mött under senare år”, säger Richard Bergfors, VD Max.
Framgångsreceptet för resultatförbättringen tror företaget beror på att man är ensam om att servera svenskt nötkött och svensk kyckling. Samtidigt satsar företaget vidare på smak, kvalitet och nyckelhålsmärkta produkter.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094