23948sdkhjf

Åbro börjar sälja kaffe

Åbro ska samarbeta med Arvid Nordquist och kaffet Classic. Bryggeriet blir nu en fullsortimentsleverantör av dryck och stärker på så vis sin position i krogbranschen.
Foto: Classic

Tidigare i år gick Spendrups ut med nyheten att de köper 20 procent av Bergstrands Kafferosteri i Göteborg. Två familjeföretag som delar på kaffet.

Åbro Bryggeri vill knappast vara sämre och väljer att samarbeta med ett annat familjeföretag, Arvid Nordquist Sedan 1961 producerar företaget sitt eget Classic kaffe, som nu ingår i Åbros produktportfölj.
»Vi har sett att kaffet många gånger är en försummad del av restaurangernas erbjudande. Därför har vi tillsammans med Arvid Nordquist tillfört ett utvalt sortiment av Classic kaffe i vårt produkterbjudande. Tillsammans kan vi ge den svenska restaurangmarknaden mycket mer«, säger Henrik Dunge, vd på Åbro Bryggeri, i ett pressmeddelande.

Åbros kaffesortiment kommer att innehålla såväl mörkrostat som mellanrostat Classic kaffe samt espresso.

För att kunna löpa hela linan ut och erbjuda sina kaffekunder en helhetslösning inleder Åbro även ett samarbete med Coffee Queen som är en leverantör av professionella kaffemaskiner till bland annat restauranger.

I samarbete med Arvid Nordquist kommer Åbro också att tillhandahålla olika typer av kaffeutbildningar, där personalen får allt från grundläggande kaffekunskap till certifierad baristautbildning.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078