Få sexpack av hamburgare
The Angus 6-pack är den första hamburgaren i sitt slag i Sverige. Den spinner vidare på The Angus, succéhamburgaren med högkvalitativt kött från Angus-kossan, men består av sex miniburgare i olika smaker som sitter ihop. Inspiration till den nya produkten har Burger Kings produktutvecklings- och innovationschef Mark Dowding bland annat hämtat från de ”sliders” som serveras på hamburgerkedjan White Castle i USA. »Man ser också hamburgare i miniformat på många finkrogar idag. Det är där och på casual dining-kedjor som till exempel TGI Fridays hämtar jag mycket av min inspiration till nya produkter«, berättar Mark Dowding, som nyligen var på Sverige-besök. The Angus 6-pack finns att köpa som meny för en eller två person och kommer i smakerna hamburgare, cheeseburgare samt bacon- och cheeseburgare. Köttet är av samma höga kvalitet som ”The Angus” och certifierat av the Aberdeen Angus Cattle Society. »Vi tar våra hamburgare på största allvar och vi ligger alltid i framkant när det gäller att utveckla nya spännande koncept. Angus 6-pack är ett exempel på nya tankesätt men samtidigt är vi trogna de viktigaste beståndsdelarna för den bästa burgare – det bästa möjliga köttet och att det ska grillas«, säger Stefan Eriksson, Nordenchef för Burger King. Det var i oktober förra året som Burger King presenterade premiumburgaren The Angus med kött från den exklusiva Aberdeen Angus kossan. På drygt fyra veckor sålde kedjan över 200 000 av The Angus och försäljningssiffrorna ser fortsatt bra ut.I dagarna kommer Burger King att börja sälja sin mesta premiumprodukt hittills – till en kostnad av 85 brittiska pund. Lyxburgaren innehåller bland annat kött från den japanska wagyukon, så kallad Kobebiff, och kommer att finnas tillgänglig på utvalda restauranger i London.The Angus 6-pack säljs under en begränsad period mellan 4 juni och 8 juli.