23948sdkhjf

Barnmåltid vann reklampris

I reklamtävlingen European SABRE Awards fick McDonald´s i Sverige pris för bästa konsumentkampanj inom restaurang och matservice. Den handlade om nya Happy Meal.

För en tid sedan slog hamburgerkedjan McDonald´s på stora trumman och lanserade ett nytt Happy Meal, den vanligaste måltiden bland kedjans yngre gäster. Förändringen låg i att utveckla konceptet i linje med Livsmedelsverkets rekommendationer.Nya Happy Meal serveras enligt tallriksmodellen där frukt eller grönt alltid ingår. Nyligen presenterades även en fiskburgare som alternativ till kött. Och nu har alltså satsningen belönats i European SABRE Awards.»Vi är väldigt glada över detta erkännande av vårt viktiga arbete med nya Happy Meal. Att lyfta fram frukt, grönt och mjölk tillsammans med tallriksmodellen är positivt och vi ser det genom fler besök och en ökning av mjölkförsäljningen till barn med 20 procent«, säger Raymond Mankowitz, kommunikationsdirektör på McDonald´s.I årets SABRE Awards tävlade över 20 länder från Europa, Mellanöstern och Afrika.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.081