Nytt snabbmatskoncept på pasta
I augusti öppnar tre restauranger inom franchisekedjan Pasta Gourmet. Gott, snabbt och nyttigt är ledorden. Allt är nyckelhålsmärkt och bygger på svenska råvaror.
På Pasta Gourmet gör kunden tre val. Först väljer de mellan fyra olika pastasorter, sedan mellan sex olika pastasåser och slutligen en topping eller sallad som tillbehör. En liten meny inklusive dryck kostar 35 kronor, en stor meny inklusive dryck kostar 55 kronor.
»Det finns många fastfoodkedjor, men inte någon som har en nyckelhålsmärkt meny rakt igenom som är anpassade för folk i farten«, säger Christian Bogensberger.
Den första Pasta Gourmet-restaurangen är redan på plats i Lidköping och drivs i egen regi. Som sådan kommer den att fungera som visningsrestaurang för potentiella franchisetagare.
I början av augusti öppnar ytterligare tre restauranger, samtliga via franchiseavtal. Dessa är belägna i Göteborg, Malmö och Stockholm. Målet är att nå ut med konceptet över hela Skandinavien.