Byter Stureplan mot Avenyn
Trettio miljoner kronor. Det är vad den gränsöverskridande satsningen i Göteborg har kostat, som har knoppat av sig i dotterbolaget Avenygruppen.»Ambitionen med Push har varit att överträffa allt som finns runt Stureplan och ge Göteborg landets just nu mest intressanta nattklubb«, förklarar Stureplansgruppens marknadschef Stephanie af Klercker.Den som förväntar sig garderobstvång, gratisbufféer och happy hour blir besviken på Push, där gästantalet är begränsat till 350 personer. »Vi kommer att erbjuda en sällan skådad servicenivå med gästen i absoluta centrum«, menar Stephanie af Klercker.Till Dagens Industri bekräftar Stephanie af Klercker att Stureplansgruppen även har planera på att etablera nattklubbar utomlands, närmast i Köpenhamn.»Inget är bestämt ännu, men vi tittar på möjligheterna«, säger Stephanie af Klercker till tidningen.Nattklubbschefer för Push i Göteborg blir Roy Ghazizadeh och Sandro Montereale.