23948sdkhjf

Självironi gav Delicato guldägg

Bageriet Delicato vann Guldägget, reklambranschens Oscar, i kategorin tidningsannonsering. Budskapet »garanterat fritt från fullkorn« gick hem och har dessutom ökat försäljningen med 50 procent.
Delicato vann på att vara kärringen mot strömmen i socker och fettdebatten och kampanjen anspelar på att man ska göra tvärtom och bejaka kakorna. Det var reklambyrån Ogilvy som skapat den vinnande kampanjen.

Statoil fick också ett guldägg för kampanjen om den obemannade stationen och Spendrups vann ett silverägg med kampanjen "snart är det lördag igen" för varumärket Norrlands Guld. Ett guldägg gick också till Rättvisemärkt.

Wasabröd var också högt rankat men fick inget ägg.

Källa: Fri Köpenskap
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064