23948sdkhjf

Om Sveriges mest matintresserade får välja

Vad styr våra livsmedelsval och varifrån hämtar Sveriges mest matintresserade inspiration? En ny trendrapport ger svaren.
Branschtidningen Livsmedel i Fokus har låtit genomföra en stor attityd- och trendunder¬sökning bland användarna på Sveriges största matsajt Tasteline. Den visar bland annat att svenskarnas val av nya livsmedelsprodukter påverkas mest av Internet och mattidningar.
Den matkunniga panelen tycker också att det är viktigt med ett välkänt varumärke.

Fyra profiler märks bland Tastelinepanelens medlemmar; matlagningsexperterna, de vinkunniga, hälsofreaken och ungt val. Undersökningen visar att traditionell husmanskost är populärare än någonsin, men heta exotiska influenser kvarstår.

Vad som döljer sig bakom de fyra profilerna, vilka länder som panelen pekar ut som de framtida matregionerna och fler fakta presenteras på ett frukostseminarium på Malmömässan den 18 april.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.081