23948sdkhjf

Kampanj för mer Rättvisemärkt

På annandag påsk inleds Rättvisemärkts rikstäckande kampanj. Fler människor ska få möjlighet att upptäcka och köpa Rättvisemärkt.
»Vi ser ett stort engagemang för Rättvisemärkt. Bara under 2006 ökade försäljningsvolymen med hela 63 procent jämfört med året innan. Nu satsar vi på att nå ut ännu bredare, dels genom utomhusreklam och annonsering, men också genom att våra aktiva engagerar sig i butiksaktiviteter och events på stan«, säger Emma Enebog, tf generalsekreterare på Rättvisemärkt.

Coop Konsum och Coop Nära kommer i samband med kampanjen att utöka sitt grundsortiment av Rättvisemärkt till cirka 50 produkter och exponera dessa tydligt i butiken. Även andra butiker och butikskedjor går i samma riktning.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078