23948sdkhjf

Nu har Reitans nya testbutik öppnat

PBX-butiken ska tänja gränserna och driva förändring mot mer hållbarhet i hela convenience-verksamheten.

I mars aviserade Reitan Convenience Sweden, som ligger bakom Pressbyrån och 7-Eleven, att convenience-aktören var i farten att lansera nya varumärket PBX som skulle bli världens mest hållbara kiosk.

Nu har den första butiken för PBX öppnat på Albanovägen 8 i Stockholm.

– Nu påbörjar vi, tillsammans med våra leverantörer, kunder och experter, resan mot framtidens convenience och ett hållbart sätt att konsumera när man är på språng. Allt som funkar bra i PBX kommer vi över tid rulla ut för att driva förändring i hela vår verksamhet, alltså alla våra Pressbyrån och 7-Eleven, runtom i landet. Det är med lika delar ödmjukhet och beslutsamhet vi tar detta kliv för att sätta en ny standard för oss själva och för hela vår bransch, säger Anna Wallenberg, vd, Reitan Convenience i Sverige, i en kommentar.

Med PBX har servicebutikskedjan letat efter de mest hållbara alternativen som finns på marknaden i dag när det gäller produktutbudet och därtill har kedjan satsat på nya cirkulära förpackningslösningar och byggt och inrett med mer hållbara och klimatsmarta material.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063