Matinspirerad liveshopping från Söderhallarna
Modebranschen var först, men nu sprider sig liveshopping-trenden till allt fler branscher. Söderhallarna hoppar på tåget och satsar på liveshopping med fokus på mat och dryck under rubriken Saluhall Live.
Med start i mitten av oktober kommer Söderhallarna att med hjälp av handlare och matprofiler bjuda på livestreamad matinspiration två gånger i månaden. Tittarna ges då möjlighet att klicka hem produkterna direkt i webbshoppen.
Saluhall live leds av Hela Sverige bakar-profilen Mattias Celinder.
– Under det senaste året har många haft tid att fördjupa sitt intresse för mat och upptäckt hur
rolig mat- och dryckesvärlden är. Vi vill uppmuntra detta och samtidigt, genom att digitalisera vårt erbjudande, tillgängliggöra vårt utbud till en bredare publik över hela landet.
Först ut i Saluhall Live är Melanders Fisk från Söderhallarna och dess grundare, Nisse Molinder. Andra som kommer att medverka är mästerkocksvinnaren Christin Kashou och komikern Nisse Hallberg.
– På Melanders vill vi vara mer än en fiskbutik och restaurang. Vi vill underhålla och överraska våra kunder samtidigt som vi alltid strävar efter att utveckla branschen. Vi var tidiga med krogkassar och förra året anordnade jag fiskskola på YouTube. I Saluhall Live tar vi nästa steg ihop med våra kollegor i Söderhallarna, säger Nisse Molinder på Melanders Fisk, i en kommentar.
Fastighetsbolaget Atrium Ljungberg gör satsningen i samarbete med det ledande livevideobolaget Bambuser.