23948sdkhjf

Fontana vann nyinstiftat pris

Halloumiburgare slog hönsfärs och gin i kamp om nytt branschpris.
Torsdagens utdelning av priset årets foodservicevara var också den första.

Priset, som delades ut i samband med evenemanget Foodservice '18, instiftades av branschorganisationerna DLF (Dagligvaruleverantörers Förbund), Visita och Livsmedelsgrossisterna för restaurang och storkök i syfte att bland annat uppmärksamma lyckade lanseringar mot foodservice.

Det stod mellan tre produkter i finalen: en ekologisk hönsfärs från Kronfågel, gin från Hernö gin samt en halloumiburgare från Fontana. Det var till slut den sistnämnda som tog hem priset, efter att ha fått 43 procent av rösterna från evenemangets deltagare.

– Vi är jättestolta över att ha tagit emot det här priset. Vi har så mycket hjärta i vårt företag och vår halloumiburgare är en produktinnovation som är helt i linje med vår vision ”En godare värld för alla”, säger Loizos Papadopoulos, vd för Fontana, i ett uttalande.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.084