Restauranger växande kanal och viktigt skyltfönster
Nu satsat Kiviks musteri på krog och kaféer. Restaurangbranschen är en relativt ny kanal för dryckesproducenten. - Här får vi en helt annan möjlighet till att visa våra produkter, berätta vår historia och bygga vårt varumärke som man inte bearbetat på det här sättet tidigare, men som kommer att vara väldigt viktig för företaget framöver, äger Carl Levinsson, ansvarig produktchef på Kiviks Musteri.
- Tiden är helt rätt. Inte bara för våra produkter – utan också för oss som företag. Konsumenterna blir mer och mer medvetna och letar efter produkter som inte bara smakar gott utan som också är äkta, ärliga och hållbara. Och trenden att satsa på hållbart och ekologiskt på svenska caféer och restauranger fortsätter. Där kommer vi in helt naturligt med våra produkter, med vårt hantverksarv samt våra traditioner och våra grundvärderingar, säger Carl Levinsson, ansvarig produktchef på Kiviks Musteri.
Restaurangbranschen är en relativt ny kanal för Kiviks Musteri, som man inte bearbetat på det här sättet tidigare, men som kommer att vara väldigt viktig för företaget framöver. Dels är det en av de starkast växande kanalerna, med en tillväxt på drygt 7 % under 2016. Dels är den ett viktigt skyltfönster.
- Här får vi en helt annan möjlighet till att visa våra produkter, berätta vår historia och bygga vårt varumärke. Det blir också ett första smakprov på vår nya förpackningsdesign och varumärkesstrategi, som vi arbetat med under snart ett års tid, avslutar Carl Levinsson