23948sdkhjf

Kaj Török, ny informations- och hållbarhetschef på Max

Hamburgerkedjan Max utvecklar sitt hållbarhetsarbete genom att inrätta den nya tjänsten - informations- och hållbarhetschef. Till tjänsten rekryteras Kaj Török, som närmast kommer från hållbarhetskommunikationsbyrån Futerra.
– Vi klimatkompenserar från jord till bord och klimatmärker vår meny. Under året har vi fortsatt omställningen av menyn genom att utöka det vegetariska utbudet. Vi vill fortsätta utveckla branschen i en hållbar riktning, säger Christoffer Bergfors, Sverigechef på Max.
– Efter snart tio år som rådgivare till Max lockades jag av att få bli en mer integrerad del av det Max jag fått förmånen att följa som rådgivare de senaste tio åren, säger Kaj Török.
Han har en bakgrund från bland annat Det Naturliga Steget. Kaj Török var också med och grundade hållbarhetskommunikationsbyrån Futerra Stockholm, en byrå som han nu lämnar. Han kommer att ingå i företagets ledningsgrupp och kommer att ansvara för att driva Max hållbarhets- och PR- och informationsarbete. Han tillträder den nya tjänsten under oktober.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.047