23948sdkhjf

Populär Krogvecka

I september är det åter dags för Krogveckan. Man räknar med 25 000 gäster som ska nappa på erbjudandet.

Krogveckan är en succé och under våren slogs alla rekord med över 20 000 gäster fördelade på 164 restauranger runt om i Sverige. Den 9-18 september är det dags för tredje omgången av det populära evenemanget, då restaurangbesökarna under tio dagar får möjlighet att äta två rätter från en specialkomponerad meny för 200 kronor per person.Redan nu står det klart att ett stort antal restauranger tänker medverka och bland dem märks bland annat Stallmästaregården och Verandan på Grand Hotell i Stockholm, samt Avalon i Göteborg. I år kryddas upplägget med tips på menyer som tidigare attraherat många Krogveckan-gäster, samt förslag på hur restaurangerna kan utveckla erbjudandet med merförsäljning.- För de krogar som medverkar kommer både uppmärksamheten och bokningsgraden att få en rejäl skjuts, säger Tina Gustafsson, Livebookings nordiska försäljningschef. I höst siktar vi ännu högre än sist och vill nå 25 000 matgäster.Konceptet Krogveckan har redan blivit ett begrepp inom press och bloggvärlden och de två tidigare krogveckorna blev flitigt omnämnda. Även i år kommer Krogveckan att marknadsföras brett, och de medverkande restaurangerna kan se fram emot exponering via en omfattande e-postkampanj, annonsering utomhus och genom Livebookings partners.För restaurangerna ger Krogveckan möjlighet att nå nya kundgrupper och dessutom chansen att fylla borden under de lugnare veckodagarna. Vårens Krogvecka gav de medverkande restaurangerna mersmak: hela 97 procent av krögarna uppgav då att de vill vara med igen. Av matgästerna passade 86 procent på att prova en restaurang de annars inte brukar gå till, och 88 procent gillar Krogveckan så mycket att de tänker rekommendera evenemanget till sina vänner.- Vi vill få nya gäster att upptäcka Babar & Restaurang och genom Krogveckan har vi hittat ett perfekt sätt, säger Krister Edvén, krögare på Babar. Det förvånar mig att inte fler restauranger i Göteborg är med, det är ett perfekt tillfälle att locka folk till krogen och det finns stora möjligheter till merförsäljning när gästerna väl är här.Om man som krögare är intresserad av att vara med i Krogveckan går det bra att anmäla sin krog direkt på www.bookatable.com/krogveckan-anmalan. Själva bokandet av bord görs via webbsidan www.bookatable.com och bokningen för Krogveckan öppnar 31 augusti.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078