23948sdkhjf

Vegetariskt säljer - om det säljs rätt

I lördags började Miljövänliga veckan, i år med kampanjen Gröna Gaffeln. En ny undersökning visar att tre gånger så många lunchgäster skulle välja vegetariskt om rätten presenteras högt upp på menyn.
En ny undersökning som Naturskyddsföreningen beställt från Demoskop visar att tre gånger så många lunchgäster skulle välja en vegetarisk rätt om den presenteras aptitligt och högst på menyn. Nu vill Naturskyddsföreningen hjälpa medvetna restauranger att förändra sina menyer. Över 160 restauranger har hittills gått med i restaurangsatsningen Gröna Gaffeln för att lyfta fram de "gröna" rätterna.
I lördags börjde Miljövänliga Veckan, i år med kampanjen Gröna Gaffeln. Naturskyddsföreningen ska då bland annat informera restauranginnehavare om det miljösmarta i att lyfta fram vegetarisk mat. Man kommer även att sprida recept och tipsa allmänheten om hur man kan äta miljösmart. Att byta några köttmåltider i veckan ger god klimatnytta, samtidigt som miljöbelastningen på många andra områden minskar, enligt Naturskyddsföreningen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078