23948sdkhjf

Red Bull ger igen

Coca-Cola har redan utmanat Red Bull, marknadsledaren inom energidrycker, med sin Burn. Nu slår Red Bull tillbaka och lanserar en egen cola.
Världsförsäljningen av kolsyrade söta drycker har långsamt minskat under det senaste året. I gengäld har marknaden för energidrycker ökat med Red Bull och Monster som största varumärken. Den sistnämnda är nummer ett i USA, och det är mot den bakgrunden man ska se den satsning på en coladryck som Red Bull gör, skriver packnet.se.

Red Bull Cola framställs, enligt innehållsdeklarationen, av i första hand kolanöt (cola acuminata) och av blad från kokabusken plus koffein, alltså samma ingredienser som originalcolan. Sedan tillkommer lime, nejlikor, kanel, kardemumma, galangal, vanilj, ingefära, kakao, lakrits, apelsin och senapsfrön – som tillsammans skapar en komplex colasmak. Den nya drycken från Red Bull kommer, som en följd av detta, att tillhöra premiumsegmentet med prissättning därefter.

Lanseringen av Red Bull Simply Cola görs i juni med sloganen ”Strong and natural”. I ett första skede säljs den i sju utvalda länder, men Sverige är inte ett av dem.

Källa: www.packnet.se
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078