23948sdkhjf

Pizza Hut hjälper svältande

Den 14-20 oktober pågår World Hunger Relief Week – ett samarbete mellan FN och Yum Brands som äger varumärket Pizza Hut. Tre procent av kedjans omsättning i Sverige går till svältdrabbade.
Insamlingen berör Yum Brands cirka 30 000 restauranger i 82 länder. Här ingår, förutom Pizza Hut, Kentucky Fried Chicken, All American Food, Long John Silvers och Taco Bell. Pengarna går oavkortat till FN:s livsmedelsprogram World Food Programme. Det är världens största humanitära hjälporganisation som framförallt är inriktad på krisdrabbade områden i Afrika.
»Svält i världen är ett globalt problem och vi på Pizza Hut kan som en del av världens största restaurangföretag Yum Brands göra skillnad. Vi donerar tre procent av vår omsättning under veckan och uppmanar våra gäster och samarbetspartners att göra vad de kan för att hjälpa oss samla in pengar«, säger Björn Källström, VD för Pizza Hut Sverige.

Volontärer kommer också att gå runt på stan med insamlingsbössor och det kommer även att finnas bössor på Pizza Huts samtliga elva restauranger i Stockholm, Göteborg, Malmö och Västerås där allmänheten kan donera pengar.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063