23948sdkhjf

Exotisk mat ska lyfta SAS

Fisk, exotiska smaker och mer variation i flygmatlådan. Maten är en viktig del om SAS ska lyckas locka fler passagerare till sina flygningar, skriver Dagens Nyheter.
Vårens fackliga konflikter har hittills kostat bolaget 300 miljoner kronor. Samtidigt har SAS gått med förlust de senaste åren och tvingats till tunga besparingar. Och trots att den senaste resultatrapporten för årets andra kvartal visar ett nästan fördubblat resultat före skatt och rekord i antal passagerare sjunker aktiekursen. Mats Jansson däremot menar att företaget är på rätt väg med en ny strategi.
»Vi ska utgå mer direkt från kundernas behov, förklarar han. Här är maten viktig, vi är ett servicebolag.«

Mer fisk mindre kyckling, exotisk kryddning och ny leverantör av smörgåsar är delar av receptet.
»Vi har fått en mer professionell leverantör«, säger Mats Jansson.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063