23948sdkhjf

Nätet viktigt för Fast Foods läsare

Den typiska läsaren av branschtidningen Fast Food är beslutsfattande män i 40-50 årsåldern. Tidningen får höga betyg visar den senaste mätningen från Sifo.
På en femgradig skala ger var femte läsare betyget fem till tidningen, och nästan hälften sätter en fyra. Cirka 40 procent läser samtliga nummer och 30 procent läser nästan alla nummer.

Hela 87 procent av Fast Foods läsare använder Internet dagligen eller flera gånger per dag. Det är en siffra som ökar hela tiden, vilket ligger helt i linje med Fast Foods och systertidningen RS – Restauranger & Storköks gemensamma satsning på webbplatsen foodnet.se, som kommer att utvecklas vidare under året.
»Antalet besökare på foodnet.se växer hela tiden och vi har kommit en bra bit på vägen, men mycket återstår att göra. Framförallt att förbättra strukturen och se över innehållet så att det tilltalar vår målgrupp ännu mer samt att införa fler interaktiva inslag«, säger Camilla Thörnqvist, redaktör på foodnet.se.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063