6 av 10 efterlyser nyttigare mackor på macken
En ny undersökning visar att fler skulle köpa snabbmat på bensinstationen om det fanns ett nyttigare alternativ. Shell Select har tagit till sig önskemålet och lanserar nu åtta nyckelhålsmärkta smörgåsar och två sallader på bensinstationerna runt om i Sverige. ”Med tanke på att undersökningen visar att hela 61 procent skulle överväga att köpa nyttigare snabbmat på bensinstationen finns det helt klart ett behov att fylla. Nu hoppas vi att även hälsomedvetna kunder ska kunna bli mätta på vägen”, säger Fredrik Josefsson, marknadschef på Svenska Shell. Undersökningen som analysföretaget United Minds har genomfört på uppdrag av Shell Select, har kartlagt svenskarnas snabbmatsvanor på bensinstationen. Resultatet baseras på personer som uppger att de har besökt en bemannad bensinmack minst någon eller ett par gånger i månaden. De nyckelhålsmärkta menyerna hos Shell Select består av shakersallader och färdiga smörgåsar. För de som ändå föredrar en traditionell varmkorv finns nu också en fettfri salsamix som alternativ till fetare topping som räksallad.(Läs om hela undersökningen i nästa utgåva av Fast Food.)