En försäljningsökning på smått otroliga 76 procent under årets första sju månader innebär att Krönleins Bryggeri har en sammanlagd marknadsandel överstigande 10 procent av den totala cidermarknaden. Därmed är Krönleins Bryggeri den stora vinnaren i slaget om ciderkunderna. De första sju månaderna i år ökade Systembolagets försäljning av cider med 7,5 procent till 9,8 miljoner liter, jämfört med 9,2 miljoner liter för motsvarande period föregående år. Under samma period ökade Krönleins sin försäljning från 608.668 liter till 1.069.704 liter eller med hela 76 procent. ”Vi har märkt av en ökad efterfrågan på vår cider under hela våren. Våra nya smaker har rusat rakt upp på försäljningslistan. Våra senaste lanseringar Kaktus/lime och Wildberries ökade med 40 procent bara mellan juni och juli”, säger Mats Folkeson försäljningschef Krönleins Bryggeri.