»Vi vill vara mitt på tallriken. Maten ska vara sund, god, innovativ och vi ska ha roligt,« deklarerade VD Lennart Erlandsson då han på presskonferensen presenterade Scan Foods med nya logon där en gaffel omsluter varumärket Scan. Och nu återstår bara att leva upp till Scans nya mål att »bli kockarnas bästa vän.«Marknadsandelen för storhushåll och restaurang beräknas öka från tjugo till trettio procent då Scan Foods 24 säljare börjar samarbeta med andra grossister. Fem produkter lanseras under hösten: örtfylld lammbringa, färsmedaljong Provence, kebabsplit, lantfalukorv (90 millimeter), julskinka -sousvide utan svål. Med ölkorv tar man sig in på snack-segmentet och på konsumentsidan med kallrökt lufttorkad skinka. Intresset för Kravprodukter ökar och sortimentet utvidgas under kommande år, framför allt med högrev och bog som inte behöver bli så mycket dyrbarare. Förutom nya produkter, alltid med den svenska modellen i högsätet, kommer fokus att inriktas på leverenssäkerhet.