Foodora startar virtuell kedja med sås-varumärke
Sweet Baby Ray's startade 1985 i Chicago i USA, och är ett välkänt BBQ-sås-varumärke inom livsmedelshandeln. Varumärket ingår i Haugen-gruppen, bland flera andra livsmedelsvarumärken.
Nu går Sweet Baby Ray's samman med q-handelsbolaget Foodora för att satsa på en nationell virtuell restaurangkedja, enligt ett pressmeddelande.
”Det här partnerskapet är ett naturligt steg för att expandera sitt restaurangnätverk och erbjuda ännu fler alternativ till sina användare”, står det.
– Sweet Baby Ray's är ett ikoniskt varumärke med en passion för smaker som matchar vår egen. Genom att kombinera våra resurser och expertis kommer vi att skapa en restaurangkedja som sätter standarden för autentisk amerikansk smak och kvalitet i Sverige, kommenterar Hans Skruvfors, vd Foodora.
Den nya restaurangkedjan kommer att erbjuda ett utbud av hamburgare samt en rad sidorätter, snacks och dryck. De första restaurangerna har redan öppnats i Täby och Tyresö. Målet är att etablera sig som en nationell virtuell restaurangkedja.
Foodora har sedan tidigare liknande samarbeten med det svenska familjelivsmedelsföretaget Fontana, Bowlitoss och Holy macaroni.
Haugen-gruppen Sverige omsatte över 720 miljoner kronor 2022. Q-handelsbolaget Foodora hade en omsättning på fem miljarder kronor 2022.