Konditoridel och mer mat på Cirkle K:s flaggskeppsstationer
Bensinmackskedjorna har de senaste åren tagit upp kampen om matkunderna. Cirkle K fortsätter nu sin satsning med att utöka matutbudet markant och introducera en konditoridel.
Circle K lanserade i början av mars konceptet Flaggskeppsstationer med målet att skapa en kundupplevelse utöver det vanliga för att vinna de bilburna kunderna. Först ut var Örebro, och före sommaren följer Knivsta, Gränna och Floda.
Nästa steg i satsningen är att utveckla mat- och fikautbudet. En helt ny konditoridel med färska italienska paninis och bakverk introduceras på Flaggskeppsstationerna. Dessutom tillkommer nya maträtter och korvsortimentet utökas med fler vegokorvar, toppings och tillbehör.
Samarbetet med Pizza Hut expanderar samtidigt och de tjocka pizzorna kommer att finnas på samtliga flaggskeppsstationer.
– Med våra nya flaggskeppsstationer öppnar sig helt nya möjligheter för oss att bli en tydligare matdestination. Där kan vi experimentera och vara kreativa. Det är ett rent nöje att driva utvecklingen av vårt matutbud just nu och jag vågar påstå att det vi nu skapar spelar i en helt annan liga än hur det sett ut historiskt i branschen, säger Stefan Andréasson, senior category manager food på Circle K, i en självsäker kommentar.
Circle K introducerar även en barnmeny bestående av klassiska barnfavoriter såsom pannkaka, köttbullar med mos, nuggets – och köttbullar i bröd. På menyn kallad ”Bulldog”.
– Kanske lite knasigt, men det är precis den typen av kreativitet vi nu har möjlighet att testa. Vi vill verkligen se till att alla får en bra matupplevelse hos oss, kommenterar Anna Pehrson, category manager för varm mat på Circle K.