Hon ska göra Sabis mer synligt
Sabis omorganiserar. Sema Schmidt rekryteras för att ta över ansvaret för hela marknadsavdelningen. Hon tar även plats i familjeföretagets företagsledning.
– Semas tjänst är en ny roll och syftar till att öka Sabis synlighet, stärka vårt varumärke och driva kommersiell försäljning. Hennes långa bakgrund inom retail och kunskaper inom digitalisering ger oss ytterligare kvaliteter, säger Madeleine Brehmer, vd Sabis AB.
Den nya marknadschefen kommer närmast från Royal Design Group och var dessförinnan hos Clas Ohlson. På Sabis ska hon bygga upp en ny marknadsorganisation med syfte att kunna möta framtida satsningar som till exempel utbyggnationen med spa, hotell och konferensanläggning på Smådalarö gård samt restaurangkonceptet Brasserie Sabis.
– Sabis är ett anrikt varumärke med väldigt stark anknytning till Stockholm och kvalitativa matupplevelser. Det blir en spännande och rolig utmaning att stärka Sabis som varumärke ytterligare, säger Sema Schmidt.
Sabis har också anställt en ny affärsområdeschef för Sabis Hotell & Möten som driver fem konferens- och mötesplatser inom Storstockholmsområdet: Citynära Näringslivets Hus och Wenner-Gren Center samt de tre fyrstjärniga hotellen FågelbroHus, Krusenberg Herrgård och Smådalarö Gård.
Ulf Cato har en bakgrund från restaurangbranschen och från Scandic och Nordic Choice. Närmast kommer han från vd-rollen på Clarion Hotel Amaranten. Han tar liksom Sema Schmidt plats i företagsledningen.