Korvsäljare vann en cabriolet
»Jag tror inte det är sant. Imorgon vaknar jag och allt det här är bara en dröm«, var Laila Nilssons spontana kommentar när hon satte sig i sin sprillans nya Peugeot 207 CC, värd 194 000 kronor.SSP:s vd Lars Edengréen menar att hög kvalitet och ett bra kundbemötande är ett vinnande koncept oavsett vilken typ av matställe det gäller, lyxrestaurang eller korvkiosk.Försäljningstävlingen heter Booster och började den 1 november 2007 för att sedan avslutas den 23 september med en stor gala i Stockholm. Närmare 2 000 anställda från SSP:s olika kaféer och restauranger deltog.Under galan prisades också den avdelning som varit mest framgångsrik på försäljningssidan. Vinnare blev Food Market på Arlanda flygplats utrikesterminal. De 14 medarbetarna fick motta varsitt presentkort på en skidresa för två personer till Chamonix.