23948sdkhjf

Lejonet & Björnen vill in på caféer och restauranger

Alexandra Jovetic övergår till omgjord tjänst som glassföretagets första renodlade säljare mot caféer och restauranger. 

Lejonet & Björnen ökar insatserna för att få landets caféägare och krögare att välja företagets premiumglass. Alexandra Jovetic, anställd på glassföretaget sedan tolv år, ska nu i en omgjord tjänst ägna sig helt och hållet åt att sälja mot just caféer och restuaranger.

– Café och restaurang är det jag är mest passionerad för. Att få erbjuda en kvalitetsprodukt och visa våra kunder vilket mervärde vi kan tillföra deras verksamhet är helt fantastiskt. Att också få jobba nära och med min kunskap komma med tips och idéer som utvecklar deras erbjudande och i sin tur leder till en ökad försäljning, det ger energi, säger Alexandra Jovetic.

Den omgjorda tjänsten är en del av det svenska glassföretagets strategi att arbeta mer fokuserat mot de olika affärsområdena.

– Som ledare är det mitt ansvar att fördela resurserna där jag ser att de bäst behövs. Att lyfta upp Alexandra som företagets säljare för café & restaurang känns helt naturligt. Hon har en lång erfarenhet inte minst från tiden då hon var ansvarig för vårt Glasscafé i Göteborg. Våra kunders vardag och de utmaningar de möter är Alexandra väl bekant med. Jag ser det som en styrka och ett extra mervärde som vi kan erbjuda våra kunder, säger Katarina Mild, vd & ägare Lejonet & Björnen.

I företagets strategi ingår också att i ökad utsträckning marknadsföra sina drygt 40 glassorter och sorbeter på mässor och event.

– Det är viktigt att komma ut och möta krögare och andra intressenter för att visa upp våra produkter och visa på enkelheten med glass som dessert, avslutar Alexandra Jovetic.

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062